Készíts egy hidat, hozd el, törjük össze és érezzük jól magunkat!

Elsődleges fülek

 Idén immár 15. alkalommal rendezték meg a közönség kedvenc Hídépítő Versenyt.

A szervezők a megmérettetésen két kategóriában – Hídépítő Versenyt és a Hídépítő Classic – várták a vállalkozó kedvű hallgatók jelentkezését.

„A XV. Hídépítő Versenynél a potenciális célközönség a felsőbb éves egyetemista mérnökhallgatók voltak, hiszen itt hatalmas, két méteres szerkezeteket kellett tervezni, optimalizálni és saját kezűleg megépíteni” – ismertette a részletekről Szathmary Péter, a rendezvény koordinátora.

Idén csupán két jelentkező vállalta a megmérettetést és bizonyították, hogy modelljeik akár a 700 kg terhelést is elbírják.

Buri Balázs (BME ÉMK) és Tarnóczki Sándor (SZIE-GPK) már tavaly is indultak a versenyen, de akkor a modelljük túl „merevnek bizonyult.” A 2014-es Ívhídjukat a zsűri a leginnovatívabb híd díjban részesítette.

A második induló, Gelencsér Ivett (PTE PMMK) szaktársa (2013-ban indult a Hídépítő versenyen) nyomdokait követve vágott bele a hídépítésbe. Imagination névre keresztelt alumínium hídja a legnagyobb teherbírás díját nyerte el a versenyen.

A zsűri a hidak értékelésekor objektív (önsúly, lehajlás nagysága, teherbírás, és a készítő által előre megadott feltételezett tönkremenetel helye és teherszintje) és szubjektív szempontokat (a tervezők kreativitása, a híd egyedisége, a szerkezet technikai megoldásait, az anyagválasztást, valamint az elkészült modell kivitelezése, kidolgozottsága) is figyelembe vett.

A zsűri tagjai:
Magyar János A-Híd Építo Zrt.; Hunyadi Mátyás Céh Zrt.; Molnár Kázmér Unitef'83 Zrt.; Németh Tamás Fomterv; Dr. Farkas György Hidak és Szerkezetek Tanszék; Dr. Bódi Isván Hidak és Szerkezetek Tanszék; Dr. Joó Attila László Hidak és Szerkezetek Tanszék; Mátyássy László Pont-Terv Mérnöki és Tervezo Tanácsadó Rt.; Pál Gábor Speciál terv Építomérnöki Kft.; Sebestyén Péter Colas Hungária Zrt.

A terhelést vezette: Dr. Völgyi István Hidak és Szerkezetek Tanszék

Moderátor: Budaházy Viktor Hidak és Szerkezetek Tanszék

A második kategória, a Hídépítő Classic szabályrendszerét a szervezők olyan egyszerűre és szabadra tervezték, hogy középiskolások is indulhattak rajta.  A modellekkel szemben csupán két kritérium volt, 1m-es hidakat vártak, amelyek súlyát 1,5 kg-ban maximalizálták. A versenyre idén összesen tíz hidat neveztek be.

Sertéslábszárból készült Organikus híd

Helyezés Név Tanintézmény Híd neve Önsúly Teher
1. Buri Balázs, Tarnóczki Sándor BME-ÉMK, SZIE-GPK Alulfeszített balsafa gerendahíd 229 g 36 kg
2. Buri Balázs, Tarnóczki Sándor BME-ÉMK, SZIE-GPK Alulfeszített hungarocell híd 683 g 78 kg
3. Agárdi Péter BME ÉMK Sorsod Borsodi 430 g 20 kg
4. Kovács Éva BME ÉMK Meglepetés 540 g 21 kg
5. (Kardné Tar Mária osztálya) Kaposvári Építőipari, Faipari Szakképző Iskola Bambuszhíd 1089g 72 kg
6. (Kardné Tar Mária osztálya) Kaposvári Építőipari, Faipari Szakképző Iskola Aluminium sörösdoboz híd 667 g 24 kg
7. Laboda Tamás BME ÉMK Portal Bridge 1237 g 750 kg
8. Borsos Bence BME ÉMK We Wood 1993 g 590 kg
9. Nagy Balázs BME ÉMK Gosztola 2050 g 487 kg
10. Kámán Csaba BME ÉMK Organikus híd 3000 g 6.5 kg

Alulfeszített hungarocell híd

Sorsod Borsodi

„Meglepetés”

A Classic kategóriában a zsűri a "Legkreatívabb híd különdíjat” az Alulfeszített balsafa gerendahídnak (készítői: Buri Balázs, Tarnóczki Sándor) ítélte oda. Az indoklás szerint „a modell hihetetlenül egyszerű, kiváló az anyaghasználata és tartószerkezetként is remekül bevált.” A versenyen két híddal induló kaposvári Építőipari, Faipari Szakképző Iskola és Kollégium diákjai a „Jövő reménysége” díjban részesültek.

Bambuszhíd

Alumínium sörösdoboz híd

A XV. Hídépítő Versenyen készült további fotókért látogasson el a Képítő Fotókör oldalára.

Fotó: Képítő Fotókör